Ενθαρρυντικά είναι τα πρώτα στοιχεία για τη φετινή τουριστική περίοδο στη Ρόδο, με τον Απρίλιο να καταγράφει εντυπωσιακή αύξηση στις αφίξεις και τις πληρότητες των τουριστικών καταλυμάτων. Την ίδια ώρα, εντείνονται οι προσπάθειες ενίσχυσης της διεθνούς εικόνας του νησιού μέσα από στοχευμένες συνεργασίες και έναν νέο σχεδιασμό του τουριστικού αφηγήματος.
Όπως ανακοίνωσε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Πολιτισμού, Γιώργος Τόππος, τον Απρίλιο του 2025 καταγράφηκαν 124.951 διεθνείς αφίξεις στο αεροδρόμιο «Διαγόρας», έναντι 99.287 τον αντίστοιχο μήνα του 2024, σημειώνοντας αύξηση 25,8%. Σταθερές παραμένουν οι βασικές αγορές προέλευσης τουριστών: Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Πολωνία και Ολλανδία.
Ιδιαίτερα ενισχυμένος εμφανίστηκε και ο κλάδος της κρουαζιέρας, με 39 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και 45.000 επιβάτες, καταγράφοντας σχεδόν 70% αύξηση σε σχέση με τον περσινό Απρίλιο (23 προσεγγίσεις και 26.631 επιβάτες). Οι πληρότητες στα ξενοδοχεία κυμάνθηκαν μεταξύ 65% και 80%, ενώ οι προκρατήσεις για τους επόμενους μήνες κινούνται ανοδικά.
Νέα στρατηγική ταυτότητα με έμφαση στον πολυθεματικό και βιώσιμο τουρισμό
Ο Δήμος Ρόδου προχωρά σε ολοκληρωμένο στρατηγικό επανασχεδιασμό του τουριστικού του brand, προβάλλοντας το νησί ως πολυθεματικό και βιώσιμο προορισμό. Το νέο αφήγημα δίνει έμφαση στην πολιτιστική κληρονομιά, τη γαστρονομία και τις φυσιολατρικές δραστηριότητες, αξιοποιώντας ψηφιακές καμπάνιες που στοχεύουν αγορές υψηλού ενδιαφέροντος.
Δυναμικό άνοιγμα στην ασιατική αγορά
Στο πλαίσιο της εξωστρεφούς στρατηγικής, η Ρόδος αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσέγγιση της κινέζικης αγοράς, φιλοξενώντας από 12 έως 15 Μαΐου τη διοργάνωση China Visitors Summit (CVS). Το συνέδριο θα φέρει στο νησί 105 τουριστικούς πράκτορες από την Κίνα, οι οποίοι θα συμμετάσχουν σε ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα γνωριμίας με τη Ρόδο. Την ευθύνη υλοποίησης έχουν η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου και ο οργανισμός ΠΡΟΤΟΥΡ.
Φιλοδοξία για ένα νησί-πρότυπο με «Γαλάζια Σημαία»
Ο Δήμος Ρόδου σχεδιάζει νέα στρατηγική για τη διαχείριση των ακτών, με πρόταση να αναγνωριστεί όλο το νησί ως μία ενιαία «Γαλάζια Σημαία». Εναλλακτικά, προτείνεται να δοθεί σε κάθε επιχειρηματία παραλιακής ζώνης η δυνατότητα να πιστοποιήσει την ακτή του, εφόσον πληροί τα απαραίτητα κριτήρια. Στόχος είναι μια ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη που θα προστατεύει το περιβάλλον και θα προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλες τις περιοχές του νησιού.
Όπως τονίζει ο κ. Τόππος: «Δεν επιδιώκουμε μόνο διακρίσεις. Προτεραιότητά μας είναι μια δίκαιη ανάπτυξη με σεβασμό στη φύση και ενίσχυση όλων των τοπικών επιχειρήσεων. Συνεχίζουμε με σχέδιο, διαφάνεια και συνεργασία».

                                    
