Κυριακή, 26 Οκτωβρίου, 2025
23.8 C
Rhodes
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

    Εμφανείς τάσεις επιβράδυνσης στη 5μηνη τουριστική ανάπτυξη

    ΚΟΡΥΦΑΙΑ

    Επιβράδυνση στον ελληνικό τουρισμό «δείχνει» το πρώτο πεντάμηνο – Απώλειες σε νησιά, αντοχή για Αθήνα και Θεσσαλονίκη

    Σημάδια κόπωσης παρουσιάζει η τουριστική ανάπτυξη της χώρας το πρώτο πεντάμηνο του 2025, με τα στοιχεία από τα περιφερειακά αεροδρόμια, τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια και την αγορά καταλυμάτων να δείχνουν σταδιακή επιβράδυνση των αφίξεων, κυρίως σε ορισμένους δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς.

    Παρότι το τρίτο τρίμηνο (Ιούλιος-Σεπτέμβριος) συγκεντρώνει την πλειονότητα των αφίξεων και των εσόδων, τα πρώτα διαθέσιμα στοιχεία του εξαμήνου καταγράφουν φθίνουσα πορεία του ρυθμού αύξησης των επισκεπτών σε σχέση με την περσινή χρονιά-ρεκόρ. Η πτώση δεν είναι ομοιόμορφη: Αθήνα και Θεσσαλονίκη διατηρούν τη δυναμική τους, σε αντίθεση με νησιά όπως η Σαντορίνη, που εμφανίζουν έντονη κάμψη.

    Η Σαντορίνη καταγράφει μείωση επιβατικής κίνησης 24,4% στο διάστημα Ιανουαρίου–Μαΐου, με απώλειες τόσο από την εγχώρια όσο και από τη διεθνή αγορά. Τον Ιούνιο η πτώση περιορίστηκε στο 17,2%. Η υποχώρηση αυτή αποδίδεται, μεταξύ άλλων, στην έντονη σεισμική δραστηριότητα στις αρχές του έτους αλλά και στη συμφόρηση που προκαλείται από τις καθημερινές επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων και ημερήσιων εκδρομέων. Αρνητικό ρόλο φαίνεται να παίζουν και οι κριτικές για αναντιστοιχία ανάμεσα στην ποιότητα της εμπειρίας και τις υψηλές τιμές.

    Πτωτική πορεία καταγράφεται και στη Μύκονο, με μείωση επιβατικής κίνησης 3,1% στο πεντάμηνο και 3,8% τον Ιούνιο, καθώς και στη Σκιάθο με απώλεια 9,1% στο ίδιο διάστημα.

    Αντίθετα, η Θεσσαλονίκη κινείται έντονα ανοδικά, με αύξηση 10% το πρώτο πεντάμηνο και 7,3% τον Ιούνιο, ενώ στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια η συνολική επιβατική κίνηση αυξήθηκε μόλις κατά 2,4% στο πεντάμηνο και 1,3% τον Ιούνιο.

    Μειωμένη εμφανίζεται και η ακτοπλοϊκή κίνηση, ιδιαίτερα σε προορισμούς όπως η Σαντορίνη και τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου (Σάμος, Μυτιλήνη, Χίος), με τους ακτοπλόους να κάνουν λόγο για κάμψη 3%-4% στο πρώτο εξάμηνο.

    Στο μεταξύ, ελαφρά αύξηση παρουσίασαν τα 24 αεροδρόμια υπό κρατική διαχείριση, με 312.900 επιπλέον επιβάτες σε σχέση με πέρυσι, φτάνοντας συνολικά τα 4,49 εκατ. επιβάτες. Η αύξηση θεωρείται περιορισμένη, δεδομένης και της συμμετοχής του αεροδρομίου Ηρακλείου.

    Ανοδική παραμένει και η εικόνα της Αθήνας, όπου το «Ελευθέριος Βενιζέλος» εξυπηρέτησε 15,07 εκατομμύρια επιβάτες στο εξάμηνο, σημειώνοντας αύξηση 7,6% σε σύγκριση με πέρυσι. Η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 2,2% στο εσωτερικό και 9,8% στο εξωτερικό.

    Σύμφωνα με στελέχη του τουρισμού, η διαφορετική εικόνα μεταξύ αστικών και νησιωτικών προορισμών μπορεί να οφείλεται στην αύξηση των οδικών ταξιδιών από Αθήνα προς Αττική και Πελοπόννησο και από Θεσσαλονίκη προς Χαλκιδική.

    Σε κάθε περίπτωση, η τελική εικόνα της χρονιάς θα διαμορφωθεί μέσα από τις επιδόσεις του τρίτου τριμήνου, το οποίο θα κρίνει αν η σεζόν θα χαρακτηριστεί ως σταθεροποιητική ή αναπτυξιακή.

    - Advertisement -spot_img
    - Advertisement -spot_img

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ