Πραγματοποιούν 48ωρη απεργία
Σε 48ωρη πανελλαδική απεργία συμμετέχουν και σήμερα τα μέλη του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Ρόδου, ακολουθώντας την κινητοποίηση που έχει προκηρύξει η Πανελλήνια Ομοσπονδία του κλάδου.
Τα ταξί έχουν «τραβήξει χειρόφρενο» από χθες, με μέριμνα όμως για την εξυπηρέτηση έκτακτων περιστατικών και αναγκών του κοινού. Παράλληλα, η νέα διοίκηση του Συνδέσμου, με επικεφαλής τον πρόεδρο Μανώλη Διακοσταμάτη, επισκέφθηκε την Περιφέρεια και τον Δήμο Ρόδου, καταθέτοντας ψήφισμα με τα αιτήματα του κλάδου.
Όπως τόνισε ο πρόεδρος, πρόκειται για μία προειδοποιητική απεργία, εκφράζοντας την ελπίδα ότι τα αιτήματα θα ικανοποιηθούν· διαφορετικά, μετά τις γιορτές θα αποφασιστούν επαναλαμβανόμενες απεργίες από το κλαδικό συμβούλιο.
Το βασικό αίτημα: Παράταση στην ηλεκτροκίνηση
«Σε λίγες μέρες τελειώνει το έτος και από 1/1/2026 υπάρχει η υποχρέωση όλα τα ταξί να περάσουν σε ηλεκτροκίνηση», δήλωσε ο κ. Διακοσταμάτης, εξηγώντας ότι:
-
το κόστος αντικατάστασης των οχημάτων είναι πολύ υψηλό,
-
δεν υπάρχει επαρκής χρόνος για την αλλαγή του στόλου,
-
οι υποδομές φόρτισης είναι ανεπαρκείς, ειδικά για τη Ρόδο.
«Ένα ταξί το καλοκαίρι δουλεύει δύο βάρδιες και κινείται 20 ώρες το 24ωρο. Δεν βγαίνει η μέρα με μία φόρτιση», σημείωσε, προσθέτοντας ότι η Ομοσπονδία ζητά η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση να μετατεθεί έως το 2035.
Οι ταξιτζήδες ζητούν δημιουργία σταθμών φόρτισης σε:
-
λιμάνι
-
αεροδρόμιο
-
κεντρικές πιάτσες ταξί
«Στη Ρόδο αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο ηλεκτροκίνητα ταξί, αλλά δουλεύουν μόνο μία βάρδια», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αίτημα για αναπροσαρμογή του κομίστρου
Λόγω της αύξησης του κόστους καυσίμων και λειτουργικών εξόδων, ο κλάδος ζητά αναπροσαρμογή του κομίστρου κατά 12% – 13%.
«Τα πάντα έχουν ακριβύνει: καύσιμα, ανταλλακτικά, συνεργεία. Δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε οικονομικά», είπε ο πρόεδρος.
Έλεγχοι, ΑΑΔΕ και υποκλοπή έργου από ΕΙΧ
Η Ομοσπονδία ζητά επίσης:
-
ελεγκτικό μηχανισμό για τα ΕΔΧ και διασύνδεση με την ΑΑΔΕ,
-
εντατικότερους ελέγχους σε οχήματα που λειτουργούν ως ΕΙΧ και «υποκλέπτουν έργο» από τα ταξί.
«Δεν έχουμε πρόβλημα να ελέγχονται τα ταξί – το πρόβλημα είναι ότι δεν ελέγχονται οι άλλοι», δήλωσε ο κ. Διακοσταμάτης.
Καλή η φετινή σεζόν
Για τη σεζόν που πέρασε ανέφερε ότι, παρότι ξεκίνησε «νωχελικά», από Ιούνιο έως τέλη Οκτωβρίου κινήθηκε πολύ καλά.
«Ελπίζουμε και η επόμενη σεζόν να είναι το ίδιο καλή, για να δουλέψει όλο το νησί. Ο τουρισμός μάς στηρίζει — δουλεύουμε λίγους μήνες για να καλύψουμε ολόκληρη τη χρονιά.»
Η θέση του γενικού γραμματέα
Ο γενικός γραμματέας του Συνδέσμου, Μιχάλης Μαστόρου, υπογράμμισε ότι:
-
η ηλεκτροκίνηση παρουσιάζει σοβαρά πρακτικά προβλήματα στις δύο βάρδιες,
-
οι οδηγοί δεν μπορούν να χάσουν ώρες εργασίας για φόρτιση,
-
το πετρέλαιο στα 1,70 ευρώ καθιστά αναγκαία την αναπροσαρμογή του τιμολογίου,
-
απαιτούνται αυστηροί έλεγχοι και διαχωρισμός ταξί – ΕΙΧ.
«Πρόπερσι είχαν γίνει σωστοί έλεγχοι, γιατί είχαν έρθει κλιμάκια από την Αθήνα που γνώριζαν τους κανονισμούς. Φέτος δεν είχαμε καθόλου», σημείωσε.


