Τρίτη, 11 Νοεμβρίου, 2025
23.2 C
Rhodes
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

    Νέες πληρωμές 26,5 εκατ. ευρώ για το Μεταφορικό Ισοδύναμο – Στ. Γκίκας: «Η κυβέρνηση στηρίζει έμπρακτα τη νησιωτικότητα»

    ΚΟΡΥΦΑΙΑ

    Από το βήμα της Βουλής των Ελλήνων, στο πλαίσιο της διαδικασίας του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ, Γιώργου Νικητιάδη, παρέχοντας αναλυτική ενημέρωση για την πορεία αποπληρωμής του Μεταφορικού Ισοδυνάμου (ΜΙ) προς επιβάτες και επιχειρήσεις. Ο κ. Γκίκας τόνισε τη σταθερή προσήλωση της κυβέρνησης στη στήριξη της νησιωτικότητας «με πράξεις και συνέπεια».

    Σύμφωνα με τον υφυπουργό, μέσα στον Νοέμβριο θα ολοκληρωθεί η εξόφληση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου Επιβατών για το 2024, συνολικού ύψους περίπου 12,2 εκατ. ευρώ, ενώ τον ίδιο μήνα θα καταβληθεί και το Μεταφορικό Ισοδύναμο Επιχειρήσεων για το Β΄ εξάμηνο του 2022, ύψους περίπου 10 εκατ. ευρώ.

    Παράλληλα, εντός Δεκεμβρίου θα εξοφληθεί το Μεταφορικό Ισοδύναμο Καυσίμων για το 2024, ύψους περίπου 4,3 εκατ. ευρώ, ενώ στις αρχές του μήνα θα ανοίξει η διαδικασία υποβολής δηλώσεων για το Μεταφορικό Ισοδύναμο Επιχειρήσεων του 2023.

    Ο κ. Γκίκας επεσήμανε ότι:

    «Η κυβέρνηση όλο αυτό το διάστημα καταβάλλει ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για το Μεταφορικό Ισοδύναμο. Το καλοκαίρι καταβλήθηκαν 40 εκατ. ευρώ, ενώ με τα 26,5 εκατ. ευρώ που θα δοθούν τώρα, φτάνουμε συνολικά στα 66,5 εκατ. ευρώ μέσα στο 2025. Το 2024 καταβλήθηκαν 68 εκατ. ευρώ, το 2023 περίπου 50 εκατ. ευρώ και το 2022 το ποσό ανήλθε σε 70 εκατ. ευρώ. Υπάρχει, λοιπόν, μια σταθερή ροή χρηματοδότησης του μέτρου προς όφελος των νησιωτών».

    Ο υφυπουργός ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση κατάργησης του μέτρου, αλλά αντιθέτως στόχος της κυβέρνησης είναι ο εξορθολογισμός και ο εκσυγχρονισμός του, ώστε να γίνει ακόμη πιο αποτελεσματικό και ωφέλιμο για τους νησιώτες.

    Όπως ανέφερε:

    «Για εμάς, το Μεταφορικό Ισοδύναμο αποτελεί ένα ουσιαστικό εργαλείο ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής. Πολύ σύντομα θα ανακοινώσουμε τον εξορθολογισμό του, ώστε να λειτουργεί ακόμη πιο αποδοτικά».

    Στο πλαίσιο αυτής της αναβάθμισης, προβλέπεται κλαδική και χωρική εξειδίκευση για τις επιχειρήσεις, ενώ για τους επιβάτες σχεδιάζεται το μέτρο να αποδίδεται άμεσα, αφαιρούμενο απευθείας από το κόστος του εισιτηρίου στο εκδοτήριο.

    Ο κ. Γκίκας σημείωσε ακόμη ότι σύντομα θα παρουσιαστούν τα ευρήματα του εκτενούς διοικητικού ελέγχου για τις αιτήσεις χρηματοδότησης επιχειρήσεων των ετών 2021–2022, καθώς και οι επόμενες ενέργειες του υπουργείου.

    Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία ένταξης της «ρήτρας νησιωτικότητας» στο νέο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο της Ε.Ε. 2028–2034, ώστε να διασφαλιστούν σταθερές χρηματοδοτήσεις υπέρ των νησιών.

    Κλείνοντας, ο υφυπουργός επεσήμανε ότι οι πολιτικές της κυβέρνησης ενισχύουν συνολικά τη νησιωτική ανάπτυξη:

    «Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στηρίζει εμπράκτως τα νησιά, με μέτρα όπως η μείωση του ΦΠΑ κατά 30% σε αρκετά νησιά, η απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ για μικρές κοινότητες έως 1.500 κατοίκους και η αύξηση των άγονων γραμμών. Όλα αυτά συνθέτουν μια σταθερή πολιτική υπέρ της νησιωτικότητας και της βιώσιμης ανάπτυξης».

    - Advertisement -spot_img
    - Advertisement -spot_img

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ