Με τη συμμετοχή 23 μαθητών από όλα τα λύκεια της Κω, πραγματοποιήθηκε χθες Σάββατο (13/12), για 10η φορά, στο Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Κω, ο τοπικός προκριματικός διαγωνισμός για την Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Πειραμάτων Επιστημών EOES-2026.
Οι μαθητές διαγωνίστηκαν σε 5 τριμελείς ομάδες, ενώ 8 ήταν εκτός συναγωνισμού, και κάθε τριμελής ομάδα δοκίμασε τις δυνάμεις της, σε τρία πειραματικά θέματα: ένα στη Φυσική, ένα στη Χημεία και ένα στη Βιολογία.

Την υψηλότερη βαθμολογία (268/300) έλαβε η ομάδα του 1ου γενικού λυκείου «Ιπποκράτειο», η οποία θα πάρει μέρος στην τελική φάση του διαγωνισμού, που θα διεξαχθεί στην Αθήνα στις 24 και 25 Ιανουαρίου 2026.
Από τον πανελλήνιο διαγωνισμό θα επιλεγούν, δύο τριμελείς ομάδες μαθητών που θα εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στη Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών (European Olympiad of Experimental Science EOES 2026), η οποία θα διεξαχθεί στο Lund της Σουηδίας στο διάστημα 2 και 9 Μαΐου 2026.
Όπως ανακοινώθηκε, η τελική κατάταξη των ομάδων που διαγωνίστηκαν, είναι η εξής:
| 1η θέση | 1ο Γενικό Λύκειο Κω «Ιπποκράτειο» (Διαμαντής Ιωάννης, Διαμαντής Παύλος, Ψαρομπά Ελένη) | 268/300 |
| 2η θέση | Γενικό Λύκειο Ζηπαρίου (Γεωργακοπούλου Αλεξάνδρα – Άννα, Κυπραίος Μανώλης, Στάμου Χριστίνα) | 252/300 |
| 3η θέση | 2ο Γενικό Λύκειο Κω «Οδυσσέας Ελύτης» (Καμπέρη Σάρα, Πουλάς Κωνσταντίνος, Τακτά Γκιουλσερέν) | 232/300 |
Η Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών διοργανώνεται από την European Olympiad of Experimental Science, EOES (https://www.eoes.science/) και στην Ελλάδα πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.

Στον διαγωνισμό στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα συμμετέχουν τριμελείς ομάδες μαθητών ηλικίας το πολύ 17 χρονών (μαθητές Α΄ και Β΄ τάξης Λυκείου), που ο καθένας έχει ιδιαίτερες ικανότητες σε διαφορετικό μάθημα (Φυσική – Χημεία- Βιολογία), από όλες τις χώρες – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα οι μαθητές διαγωνίζονται σε πρακτικά και όχι σε θεωρητικά θέματα , δηλαδή στην επίλυση προβλημάτων με τη διεξαγωγή πειραματικών μετρήσεων με χρήση πειραματικής διάταξης.
Σκοπός του διαγωνισμού είναι η προώθηση της πειραματικής διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών, καθώς και η εξοικείωση των μαθητών με την επιστημονική μεθοδολογία για την επίλυση πραγματικών προβλημάτων από την καθημερινή ζωή.



