Η τουριστική σεζόν στη Ρόδο οδεύει προς το τέλος της, με το νησί να καταγράφει μέχρι στιγμής περισσότερες από τρία εκατομμύρια αφίξεις και αύξηση περίπου 2% σε σχέση με πέρυσι, επιβεβαιώνοντας τη διαχρονική δυναμική του προορισμού στη Μεσόγειο. Ωστόσο, πίσω από την ανοδική πορεία των αριθμών, η εικόνα της πραγματικής οικονομίας δείχνει διαφορετική.
Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Διευθυντών Ξενοδοχείων, Γιώργος Ματσίγκος, μιλώντας στο Tornos News, υπογράμμισε πως «ο τουρισμός δεν μετριέται μόνο σε αφίξεις, αλλά σε απόδοση και βιωσιμότητα».
Όπως επισήμανε, οι επισκέπτες του 2025 παρέμειναν λιγότερες ημέρες και ξόδεψαν λιγότερα χρήματα, επηρεασμένοι από την οικονομική ύφεση που επικρατεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ενώ το τέλος ανθεκτικότητας λειτούργησε αποτρεπτικά για την τοπική κατανάλωση. «Το τέλος πληρώθηκε άμα τη εμφανίσει στα ξενοδοχεία και δεν έμειναν χρήματα να κινηθούν στην αγορά. Τι να την κάνουμε την αύξηση των αφίξεων, όταν ο κόσμος δεν ξοδεύει στις επιχειρήσεις της Ρόδου;» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σε τούτο το σημείο να τονιστεί πως έντονη είναι και η στροφή προς τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, που σύμφωνα με τον κ. Ματσίγκο «αλλάζουν τη φυσιογνωμία του τουρισμού, στερούν έσοδα από τα νόμιμα καταλύματα και ρίχνουν την ποιότητα του προϊόντος». Η εκρηκτική αύξηση στα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και οι αυξημένες πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ –ιδίως από επισκέπτες που διαμένουν σε τέτοια καταλύματα– αποτυπώνουν, όπως είπε, τη μετατόπιση της κατανάλωσης εκτός του οργανωμένου τουριστικού συστήματος.
Η βρετανική αγορά παραμένει η κυρίαρχη δύναμη για τη Ρόδο, με πάνω από 700.000 επισκέπτες, ακολουθεί η γερμανική με περισσότερους από 555.000 και τρίτη η πολωνική. Οι Σκανδιναβοί, οι Ιταλοί και οι Γάλλοι διατηρούν σταθερή παρουσία, ενώ η ελληνική αγορά παραμένει περιορισμένη, καθώς πολλοί επιλέγουν διαμονή σε φιλικά ή συγγενικά σπίτια.
Η φετινή σεζόν κλείνει με θετικούς οιωνούς, καθώς ο Οκτώβριος εμφάνισε υψηλές πληρότητες και ο Ιούνιος είχε εξαιρετική πορεία. Παρά τις πιέσεις των μηνών Ιουλίου και Αυγούστου, η αγορά ανέκαμψε χάρη στις στοχευμένες προσφορές και στη συγκράτηση των τιμών.
Ο κ. Ματσίγκος εκφράζει συγκρατημένη αισιοδοξία για το 2026, σημειώνοντας ότι τα πρώτα μηνύματα είναι θετικά, ωστόσο επισημαίνει την ανάγκη για «αναπροσανατολισμό του ελληνικού τουρισμού σε ένα πιο δίκαιο, ισορροπημένο και βιώσιμο μοντέλο, που θα ενισχύει πραγματικά τις τοπικές κοινωνίες και θα διασφαλίζει την ποιότητα που μας ανέδειξε διεθνώς».


