Στις 29 Νοεμβρίου, ο μηχανικός Tibor Blaho δημοσίευσε στο X ότι είχε βρει ρητές αναφορές σε μια “λειτουργία διαφημίσεων” μέσα στην beta έκδοση 1.2025.329 της εφαρμογής ChatGPT για Android. Ο κώδικας, όπως ανέφερε, περιελάμβανε αναφορές σε “bazaar content”, “search ad” και “search ads carousel”, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με το αν η OpenAI ετοιμαζόταν να ενσωματώσει διαφημίσεις στο προϊόν.
Τώρα, ένας χρήστης στο X μοιράστηκε ότι έβλεπε ήδη διαφημίσεις μέσα σε μια ενεργή συνομιλία με το ChatGPT. Σύμφωνα με την ανάρτηση στο X, μια απροσδόκητη διαφημιστική κάρτα εμφανίστηκε ενώ συνομιλούσε για το “Elon on Nikhil’s podcast”.
Η διαφήμιση φέρεται να έγραφε: “Find a fitness class, Connect Peloton”. Ο χρήστης επέμεινε ότι η διαφήμιση θα έπρεπε να ήταν τουλάχιστον σχετική με τη συνομιλία που διεξήγε.
Ορισμένοι χρήστες επισήμαναν ότι εάν αυτό πρόκειται να συμβεί σε ολόκληρη την πλατφόρμα, η OpenAI θα έπρεπε να εξετάσει το ενδεχόμενο μείωσης των τιμών για τα επί πληρωμή επίπεδα.
Οι αναφορές έρχονται λίγο μετά από την παρουσίαση του Shopping Research από την OpenAI, μιας λειτουργίας που μετατρέπει το ChatGPT σε έναν εξατομικευμένο σύμβουλο προϊόντων που λειτουργεί με μια εξειδικευμένη έκδοση του GPT-5 mini. Το εργαλείο βοηθά τους χρήστες να ερευνούν προϊόντα, να συγκρίνουν επιλογές και να δημιουργούν οδηγούς αγοράς.
Κατά την παρουσίαση, η OpenAI τόνισε ότι οι καταχωρίσεις προϊόντων δεν ήταν χορηγούμενες, οι συνομιλίες των χρηστών δεν κοινοποιούνταν σε λιανοπωλητές και οι έμποροι δεν είχαν καμία επιρροή στις κατατάξεις. Η λειτουργία αγορών παρουσιάστηκε ως μια οργανική αναβάθμιση των δυνατοτήτων του ChatGPT με έμφαση στη χρησιμότητα.
Η ξαφνική εμφάνιση κώδικα σχετικού με διαφημίσεις και οι αναφορές χρηστών για διαφημίσεις εγείρουν τώρα νέα ερωτήματα σχετικά με τη στρατηγική χρηματοδότησης της OpenAI. Παραμένει ασαφές εάν αυτές οι διαφημίσεις αποτελούν μέρος ενός ελεγχόμενου πειράματος, μιας πρώιμης κυκλοφορίας ή συνδέονται με τη λειτουργία αγορών που η OpenAI δήλωσε ότι θα παραμείνει χωρίς διαφημίσεις.
Η ανακάλυψη ότι η OpenAI ετοιμάζει την εμφάνιση διαφημίσεων στο ChatGPT συνδέεται άμεσα με την ανάγκη της εταιρείας να ανοίξει νέες πηγές εσόδων, καθώς τα χρηματοοικονομικά της στοιχεία δείχνουν τεράστιες προβλεπόμενες δαπάνες για υποδομές και λειτουργία, με την εταιρεία να βασίζεται ακόμη σε εξωτερική χρηματοδότηση για βιωσιμότητα.



