Κυριακή, 23 Νοεμβρίου, 2025
20.4 C
Rhodes
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

    1.148 καταγγελίες και παράπονα για τα νοσοκομεία της 2ης ΥΠΕ το 2024 – Τι λέει ο διοικητής του Νοσοκομείου Κω

    ΚΟΡΥΦΑΙΑ

    Πλήθος καταγγελιών, αιτημάτων αλλά και ευχαριστήριων επιστολών καταγράφονται καθημερινά στα «Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας» των νοσοκομείων του ΕΣΥ. Το 2024 υποβλήθηκαν περισσότερες από 31.000 αναφορές, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του αρμόδιου τμήματος του υπουργείου Υγείας, επιβεβαιώνοντας την αυξημένη συμμετοχή των πολιτών.

    Τα στοιχεία δείχνουν αύξηση 25,5% στις καταγγελίες, 36% στα αιτήματα και 31% στις θετικές αξιολογήσεις. Οι υπηρεσίες των νοσοκομείων, από την πλευρά τους, προχωρούν σε παρεμβάσεις και εξετάζουν κάθε αναφορά – γραπτή, ηλεκτρονική ή προφορική.

    Για το 2024 καταγράφηκαν συνολικά:

    • 2.390 γραπτές καταγγελίες

    • 6.097 προφορικά παράπονα

    • 17.805 αιτήματα

    • 4.813 ευχαριστήριες επιστολές

    Από αυτές, 1.929 καταγγελίες εξετάστηκαν και απαντήθηκαν γραπτώς, ενώ 115 παραπέμφθηκαν σε αρμόδια όργανα για προκαταρκτική εξέταση ή ΕΔΕ. Επιπλέον, 53 διαβιβάστηκαν στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας και σε άλλες αρχές για περαιτέρω διερεύνηση. Σε 6.255 περιπτώσεις, τα Γραφεία προχώρησαν σε άμεσες ενέργειες για την εξυπηρέτηση των πολιτών.

    Η εικόνα στις Υγειονομικές Περιφέρειες

    Η 2η ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου συγκέντρωσε 1.148 καταγγελίες και παράπονα το 2024, ενώ είχε και το υψηλότερο ποσοστό παραβίασης δικαιωμάτων πολιτών (9,06% των καταγγελιών κρίθηκαν βάσιμες).

    Στον αντίποδα, στις ευχαριστήριες επιστολές, την πρώτη θέση κατέχει η 3η ΥΠΕ (1.263 επιστολές), ακολουθούμενη από την 4η ΥΠΕ (1.257) και την 1η ΥΠΕ Αττικής (934). Η 2η ΥΠΕ βρίσκεται στην τέταρτη θέση με 576 ευχαριστήρια.

    Τι καταγγέλλουν οι πολίτες

    • 45,1% αφορά την αλληλεπίδραση με το προσωπικό

    • 41,5% αφορά διοικητικές διαδικασίες

    • 13,4% αφορά το κλινικό έργο

    Τα Γραφεία ζητούν ενίσχυση με προσωπικό, εξειδικευμένη επιμόρφωση, νομική υποστήριξη και αναβάθμιση του θεσμικού τους ρόλου σε Αυτοτελή Τμήματα.

    Η εικόνα στο Νοσοκομείο Κω

    Ο διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Κω, Νικόλαος Φανιός, ερωτήθηκε αν το νοσοκομείο βρέθηκε ψηλά στις καταγγελίες, δεδομένων των σοβαρών προβλημάτων προηγούμενων ετών. Όπως δήλωσε στη «Δημοκρατική»:

    «Όχι, δεν ήταν ψηλά το Νοσοκομείο της Κω. Τον τελευταίο χρόνο πηγαίνουμε πολύ καλά. Το καλοκαίρι, παρότι το νοσοκομείο πιέστηκε πολύ, δεν είχαμε φαινόμενα του παρελθόντος. Παλαιότερα η Κως ήταν πρώτο θέμα στις ειδήσεις – έλλειψη παθολόγων, τραγικά περιστατικά… Φέτος δεν έγινε κάτι τέτοιο.»

    Αναφερόμενος στη μεγάλη θερινή πίεση, με πληθυσμό που αγγίζει τους 200.000 κατοίκους, σημείωσε:

    «Στα επείγοντα βλέπουμε καθημερινά 200 άτομα, άλλα τόσα στα εξωτερικά ιατρεία. Φυσικό είναι να υπάρχουν κάποια παράπονα. Εγώ καλώ όλους να τα καταθέτουν στο γραφείο παραπόνων. Αν δεν μπορούν, να έρχονται στο γραφείο του διοικητή, ώστε να τα ελέγχουμε άμεσα και να βρίσκουμε λύσεις.»

    Ο κ. Φανιός τόνισε πως επιθυμεί την καταγραφή κάθε παραπόνου:

    «Επίσημα και όμορφα να έρχονται εδώ και να λένε τι δεν τους άρεσε. Το θέλω αυτό, το έκανα και στην Κάλυμνο. Μόνο έτσι βλέπουμε τα κενά μας και τα διορθώνουμε.»

    - Advertisement -spot_img
    - Advertisement -spot_img

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ