Τρίτη, 14 Οκτωβρίου, 2025
23.8 C
Rhodes
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

    Τεχνητή Νοημοσύνη: Πλήττει την εργασιακή πραγματικότητα ή χτίζει τα επαγγέλματα του μέλλοντος;

    ΚΟΡΥΦΑΙΑ

    Διάχυτος παραμένει ο φόβος ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα αντικαταστήσεις πολλές θέσεις εργασίας και δυστυχώς αυτό είναι πλέον μία απτή πραγματικότητα, με συγκεκριμένες δουλειές να είναι πιο πιθανό να εξαλειφθούν.

    Το πώς αυτή η διασικασία θα γίνει, πότε και με ποιον τρόπο θα προετοιμαστούμε, αποτελούν πληροφορίες τις οποίες δεν κατανοούμε πλήρως, καθώς η ίδια η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί ένα συνεχώς εξελισσόμενο κομμάτι της τεχνολογίας.

    Πώς λειτουργεί η Τεχνητή Νοημοσύνη

    Ο μηχανισμός της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι ακόμα κάπως ασαφής, ακόμα και για τους ειδικούς. Ωστόσο, γνωρίζουμε ένα σημαντικό πράγμα: ότι μαθαίνει.

    Όπως οι άνθρωποι μαθαίνουν από την εμπειρία, τα μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης μαθαίνουν από τα δεδομένα. Ένα μοντέλο ΑΙ με περιορισμένα δεδομένα είναι σαν ένα μικρό παιδί. Αντίθετα, ένα μοντέλο με πλήθος δεδομένων είναι σαν ένας έμπειρος ενήλικας, αναφέρει δημοσίευμα του World Economic Forum.

    Και ένα παράδοξο…

    Τι είναι πιο δύσκολο: να οδηγείς αυτοκίνητο ή να γράφεις κώδικα; Οι περισσότεροι θα έλεγαν ότι ο προγραμματισμός είναι κάτι πιο δύσκολο. Ωστόσο, στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, φαίνεται να ισχύει το αντίθετο.

    Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLM) είναι σχετικά νέα. Πριν από το ChatGPT, λίγοι συνέδεαν την Τεχνητή Νοημοσύνη με τα chatbots. Η εποχή των LLM ξεκίνησε γύρω στο 2013-2014 με δίκτυα όπως το word2vec. Η αυτόνομη οδήγηση, από την άλλη πλευρά, ξεκίνησε τη δεκαετία του 1980. Το 1987, η ομάδα του Ernst Dickmanns κατάφερε ένα φορτηγάκι Mercedes-Benz να οδηγηθεί αυτόνομα με ταχύτητα 96 km/h σε έναν γερμανικό αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιώντας υπολογιστική όραση.

    Παρά το τεράστιο προβάδισμα, τα αυτόνομα οχήματα εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με τα LLM. Ενώ το ChatGPT λειτουργεί αξιόπιστα σε αμέτρητα σενάρια, οι οδηγοί Τεχνητής Νοημοσύνης παραμένουν ασταθείς.

    Γιατί όμως; Εταιρείες όπως η Tesla και η Waymo έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια. Ωστόσο, αν μια νέα εταιρεία ήθελε να εισέλθει στον χώρο – ακόμη και με λαμπρούς μηχανικούς και απεριόριστη χρηματοδότηση – θα χρειαζόταν ακόμα χιλιάδες ώρες ποικίλων δεδομένων οδήγησης. Ορισμένοι τύποι ατυχημάτων είναι τόσο σπάνιοι που είναι σχεδόν αδύνατο να εκπαιδευτεί κανείς για αυτούς.

    Ορισμένοι κλάδοι «πνίγονται» σε χρήσιμα δεδομένα από τα οποία μπορεί να μάθει η Τεχνητή Νοημοσύνη. Άλλοι; Δουλεύουν με απομεινάρια.

    Εν τω μεταξύ, τα LLM εκπαιδεύονται σε ολόκληρο το διαδίκτυο – ένα πλούσιο σε δεδομένα πεδίο δράσης. Ως εκ τούτου, η ΑΙ είναι πιο πιθανό να αντικαταστήσει τους προγραμματιστές παρά τους οδηγούς, όχι επειδή η προγραμματισμός είναι ευκολότερος, αλλά επειδή τα δεδομένα είναι πιο εύκολο να βρεθούν.

    - Advertisement -spot_img
    - Advertisement -spot_img

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ