Σάββατο, 25 Οκτωβρίου, 2025
21 C
Rhodes
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

    Στην Κωνσταντινούπολη ο 8ος «Επίσκοπος Ρώμης» – Ποιες εξελίξεις κινητοποιούν τη θρησκευτική διπλωματία

    ΚΟΡΥΦΑΙΑ

    Δυναμικά εισέρχεται ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στο νέο εκκλησιαστικό έτος από αύριο Δευτέρα, 1η Σεπτεμβρίου. Η εκκλησιαστική πρωτοχρονιά, η Αρχή της Ινδίκτου, βρίσκει το επιτελείο του Πρώτου της Ορθοδοξίας να προετοιμάζεται πυρετωδώς τόσο για τη μετάβαση του Βαρθολομαίου στις ΗΠΑ (15- 24 Σεπτεμβρίου) όσο και για την επικείμενη επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη, τον προσεχή Νοέμβριο, του Πάπα της Ρώμης, Λέοντος ΙΔ’.

    Η επίσκεψη του ρωμαιοκαθολικού Ποντίφικαθεωρείται εξόχως σημαντική από θρησκευτικής πλευράς, καθώς επιθυμία του Λέοντος ΙΔ‘ είναι η επίσκεψή του στο Φανάρι να γίνει μετά το πέρας των εκδηλώσεων στη Νίκαια της Βιθυνίας για τα1.700 χρόνια από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο, κατά την επιστροφή του στη Ρώμη, και να παραστεί στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου ανήμερα της θρονικής εορτής του Αγίου Ανδρέου στις 30 Νοεμβρίου. Μόνο επτά Ποντίφικες από την ημέρα που ο Απόστολος Πέτρος ίδρυσε την Εκκλησία της Ρώμης το 42 μ.Χ. επισκέφθηκαν την Κωνσταντινούπολη. Οι τρεις πρώτοι πριν από το Σχίσμα του 1054 μ.Χ. ΟΛέων ΙΔ‘ θα είναι ο όγδοος «Επίσκοπος Ρώμης»που επισκέπτεται το Φανάρι.

    Συνάντηση με τον Τραμπ

    Την ίδια στιγμή ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής, Ελπιδοφόρος, προετοιμάζει το 10ήμερο πρόγραμμα της επίσκεψης Βαρθολομαίου.Κορυφαίο γεγονός της επίσκεψης του Πατριάρχηστις ΗΠΑ είναι η συνάντησή του, στις 16 Σεπτεμβρίου, με τον πρόεδρο Τραμπ στον Λευκό Οίκο. Οι διαθρησκειακές πρωτοβουλίες του Βαρθολομαίου, οι πρωτοβουλίες του αμερικανού προέδρου για την ειρήνευση στην Ουκρανία και κυρίως η προστασία των χριστιανών και των χριστιανικών προσκυνημάτων στη Μέση Ανατολήαναμένεται να είναι μεταξύ των θεμάτων που θα συζητηθούν. Να σημειωθεί ότι στη διάρκεια των 34 ετών πατριαρχίας του, ο 85χρονος Βαρθολομαίος έχει συναντηθεί με όλους τους αμερικανούς προέδρους.

    Η συγκυρία της επίσκεψης Βαρθολομαίου στο Οβάλ Γραφείο γίνεται στη σκιά της συνόδου κορυφής Τραμπ – Πούτιν στην Αλάσκα και εξελίσσεται παράλληλα με τις διαπραγματεύσεις για ειρήνευση στην Ουκρανία, ζήτημα για το οποίο ο Οικουμενικός Πατριάρχης έχει ξεκάθαρη θέση: «Ο πόλεμος είναι πάντα ήττα της ανθρωπότητας, είναι αντίθετος με τη θέληση του Θεού που μας δημιούργησε για αγάπη, για ειρήνη, για χαρά. Γι’ αυτό συνεχίζω να λέω και θα λέω μέχρι την τελευταία μου πνοή: “Οχι στον πόλεμο! Ναι στην ειρήνη!“».

    Τα «χαμένα» ουκρανόπουλα

    Ο Οικουμενικός Πατριάρχης εκτιμάται, ότι ίσως θέσει υπ’ όψιν του αμερικανού προέδρου και το θέμα των απαχθέντων και μη, ορφανών ή όχι ουκρανόπουλων (η σύζυγος του αμερικανού προέδρου, Μελάνια Τραμπ, είχε δώσει επιστολήγια το θέμα αυτό στον ρώσο πρόεδρο, Βλαντίμιρ Πούτιν), για τα οποία προ διμήνου είχε τονίσει απευθυνόμενος προς 80 μικρούς Ουκρανούς που τον επισκέφθηκαν στο Φανάρι: «Προσεύχομαι για τους γενναίους μπαμπάδες και μαμάδες που στέκονται φρουροί της δικαιοσύνης προστατεύοντας ό,τι πιο ιερό υπάρχει: το σπίτι, την οικογένεια, τη γη σας»

    Σχετικά με την κατάσταση στη Μέση Ανατολή,θέμα για το οποίο αναμένεται να συνομιλήσουν οι δύο άνδρες, ο Βαρθολομαίος έχει σταθερή και πάγια θέση ασφαλώς υπέρ της ειρήνευσης και της συνύπαρξης των λαών, χωρίς να μπορεί να κρύψει τον «αποτροπιασμό» του για «τις σκηνές των αμάχων και των αθώων παιδιών να πεθαίνουν από την πείνα».

    Προηγούμενο άρθρο
    Εβδομήντα τέσσερα τροχαία ατυχήματα, 63 νεκροί, 1.295 τραυματίες. Η ελληνική άσφαλτος μετατρέπεται ολοένα και περισσότερο σε πεδίο αιματηρών απωλειών, με την πραγματικότητα να σοκάρει: κάθε 14 ώρες ένας άνθρωπος χάνει τη ζωή του σε τροχαίο. Τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιβεβαιώνουν την τραγική πρωτιά: η Ελλάδα ανέβηκε το 2024 στην 3η θέση με τους περισσότερους θανάτους από τροχαία στην ΕΕ, πίσω μόνο από τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, την ώρα που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος δείχνει μείωση. Την τραγική αυτή εικόνα, περιέγραψε ο σύμβουλος τροχαίων ατυχημάτων Αντώνης Μορφονιός, ο οποίος φιλοξενήθηκε στο στούντιο του Ertnews. «Κάθε 14 ώρες έχουμε έναν νεκρό στην Ελλάδα από θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα. Με τα πρόσφατα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σκαρφαλώσαμε άλλη μία θέση. Ήμασταν στην 4η θέση το 2023 και το 2024 με αύξηση 4%. Ανεβήκαμε στην 3η θέση πίσω από τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. Σταθερά η Ρουμανία και η Βουλγαρία με μία αυξητική τάση της τάξης του 4%, όταν ο μέσος όρος τροχαίων ατυχημάτων θανατηφόρων στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει μειωθεί κατά 3%», ανέφερε. Ο Α. Μορφονιός πρόσθεσε -μεταξύ άλλων- ότι «πρέπει να διαφοροποιήσουμε λίγο τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος δεν έχει επενδύσει στην στην αποτροπή. Ναι μεν ο σκοπός του νόμου είναι η αποτροπή, αλλά ουσιαστικά δεν έρχεται να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα παρά μόνο να τιμωρήσει και να εισπράξει. Είναι ένας νόμος τιμωρητικός, εισπρακτικός και όχι προληπτικός. Διότι υπάρχει και ευρωπαϊκή στρατηγική και μέχρι το 2030 που σκοπό έχει τη μείωση έως και 50% των θανατηφόρων τροχαίων, αλλά και με βάση το όραμα του μηδενικού κινδύνου έως το 2050 δεν φαίνεται να έχει αποτέλεσμα. Γιατί; Διότι δεν υπάρχει σωστή εκπαίδευση από τα πρώτα χρόνια της οδήγησης». Άγνοια και ατιμωρησία «Μετράμε τα νούμερα και τους αριθμούς, αλλά δεν μπορούμε να μετρήσουμε τον πόνο και τις συνέπειες που κρύβονται πίσω από αυτά τα νούμερα», τόνισε η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», Βασιλική Δανέλλη Μυλωνά, μιλώντας στην ΕΡΤ. «Γιατί πίσω από αυτούς τους αριθμούς υπάρχουν άνθρωποι. Υπάρχουν ζωές που χάνονται, όνειρα που σβήνουν, οικογένειες που καταστρέφονται, που διαλύονται. Και αν λάβουμε υπόψη και το ότι πέρα από την οικογένεια και την κοινωνία τα τροχαία πλήττουν και την ανάπτυξη, είναι μια τροχοπέδη και για την ανάπτυξη του τόπου μας. Είναι πολλά που φταίνε αλλά αν θέλουμε να συνοψίσουμε, είναι κυρίως δύο τα θέματα. Η άγνοια και η ατιμωρησία. Υπάρχει ένα έλλειμμα παιδείας. Δεν υπάρχει ενημέρωση, δεν υπάρχει εκπαίδευση και δεν μπορούμε να κατηγορούμε τους πολίτες όταν δεν έχουν ενημερωθεί. Και επίσης είναι το θέμα της ατιμωρησίας. Βλέπουμε στο δρόμο συμπεριφορές απαράδεκτες, κάτι που δεν βλέπουμε στο εξωτερικό και βλέπουμε και τους συμπολίτες μας όταν πηγαίνουν στο εξωτερικό να συμμορφώνονται. Έχουμε ένα καινούργιο κώδικα οδικής κυκλοφορίας, έναν καλό κώδικα που έχει βάλει αυστηρές ποινές, οι οποίες πρέπει όμως να εφαρμοστούν γιατί δεν είναι δυνατόν ο καθένας να κάνει ότι θέλει στο δημόσιο οδικό δίκτυο.»
    Επόμενο άρθρο
    - Advertisement -spot_img
    - Advertisement -spot_img

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ