Ο Δήμος Ρόδου καλεί τους πολίτες που επλήγησαν από την κακοκαιρία της 30ης Νοεμβρίου να υποβάλουν αίτηση για την αποζημίωσή τους. Η διαδικασία αφορά όσους υπέστησαν ζημιές στις κύριες κατοικίες τους, είτε στο κτήριο είτε στην οικοσκευή.
Διαδικασία υποβολής αιτήσεων
Οι αιτήσεις μπορούν να κατατεθούν στο Γραφείο Πρωτοκόλλου του Δημαρχείου Ρόδου (ισόγειο) ή στις κατά τόπους Δημοτικές Ενότητες του νησιού. Για την ολοκλήρωση της αίτησης απαιτούνται συγκεκριμένα συνοδευτικά έγγραφα, όπως υπεύθυνες δηλώσεις και αποδεικτικά εισοδήματος.
Ο Δήμος συστήνει στους ιδιοκτήτες να καταγράφουν τις ζημιές πριν την αποκατάσταση, χρησιμοποιώντας φωτογραφίες ή βίντεο. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην αποτύπωση της στάθμης του νερού στους τοίχους και της κατεστραμμένης οικοσκευής.
Επιδόματα και δικαιολογητικά
Οι αιτήσεις αποζημίωσης αφορούν:
- Κύριες κατοικίες που υπέστησαν ζημιές.
- Πρώτες βιοτικές ανάγκες, με την κατάθεση:
- Ειδικής αίτησης.
- Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος (Έντυπο Ε1) του τελευταίου φορολογικού έτους.
Ειδικές κατηγορίες δικαιούχων λαμβάνουν πρόσθετα επιδόματα:
- Πολύτεκνοι: Επιπλέον των βασικών εγγράφων, απαιτείται Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης.
- Άτομα με Αναπηρίες (ΑμεΑ): Πρέπει να προσκομίσουν απόφαση ή βεβαίωση χορήγησης επιδόματος αναπηρίας από τον ΟΠΕΚΑ.
Για την αντιμετώπιση απλών επισκευαστικών εργασιών ή την αντικατάσταση οικοσκευής, απαιτούνται επιπλέον:
- Η τελευταία Δήλωση Στοιχείων Ακινήτων (Έντυπο Ε9).
- Υπεύθυνη δήλωση περί αμετάβλητης περιουσιακής κατάστασης για τους ιδιοκτήτες κατοικιών.
Σημαντικές οδηγίες
Ο Δήμος υπενθυμίζει ότι η αποζημίωση αφορά αποκλειστικά κύριες κατοικίες. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν τις αιτήσεις τους το συντομότερο δυνατό, ώστε να δρομολογηθεί η αποκατάσταση των ζημιών.
Η πρωτοβουλία στοχεύει στη στήριξη των πληγέντων, ώστε να αντιμετωπίσουν άμεσα τις συνέπειες της καταστροφικής κακοκαιρίας.


